Chat with us, powered by LiveChat

Sustainable Human Business Talk 🎙

En podd med fokus pÄ verklig förÀndring. Vi samtalar om det livsviktiga arbetet att omforma arbetslivet till en kraftkÀlla för vÀlmÄende och hÄllbara resultat. Vi lovar dig inspiration, nya tankar & idéer för att gÄ frÄn sagt till gjort och skapa ett mer mÀnskligt samhÀlle dÀr vi förenar framgÄngsrik business med fysiskt och psykiskt vÀlmÄende.

Alla avsnitt finns pÄ

Senaste avsnitten

GĂ€st Ă€r lĂ€raren och rektorn Åsa Godeau som idag arbetar pĂ„ utbildningsförvaltningen i Botkyrka kommun. Ämnet Ă€r – i vid mening – skolan som arbetsmiljö. Hur kan skolan spela in i skapandet av hĂ„llbara mĂ€nniskor och system? Åsa betonar behovet av strukturer, samt att skolan mĂ„ste fĂ„ ta plats, eftersom[...]

Hur gör vi varandra skickligare? Àr frÄgan Anna och Niklas diskuterar med gÀsten Anders Lundin, fd förbundskapten inom svensk handboll, förelÀsare och samtalsspecialist. Anders berÀttar vad som stÄr i vÀgen för genuina samtal och hur enkelt det Àr att komma förbi hindren. Anna frÄgar hur man ska fÄ insikt pÄ[...]

År 2016 tog Fredrik Lövgren, försĂ€ljningschef pĂ„ LĂ€nsförsĂ€kringar i UmeĂ„, ett beslut. Vilket beslutet var och hur det Ă€ndrade vardagen, Ă€r vad Anna och Niklas tar reda pĂ„ i detta avsnitt. Anna tror att bananskal ofta Ă€r inblandade i chefskarriĂ€rer och att bilder av katedraler Ă€r för sĂ€llsynta. En erfarenhet[...]

GĂ€st Ă€r Leif Östling, hyllad vd för Scania. Leif börjar med att berĂ€tta om betydelsen av Feng shui för sitt ledatskap. Du fĂ„r veta varför termen ”fruntimmersjobb” dök upp pĂ„ en av avdelningarna och varför Ă€ktenskapet för en av medarbetarna blev bĂ€ttre Ă€n nĂ„gonsin. Om du har nĂ„gra Ă„r pĂ„[...]

För 25 Är sedan startade HÄkan Mildh Svensson företaget Berotec tillsammans med en kollega. Han ville göra annorlunda. HÄkan berÀttar att han alltid haft svÄrt för auktoriteter och titlar. Skulle det flyga om alla skulle ses som precis lika mycket vÀrda? HÄkan gÄr igenom sin lÄnga resa frÄn att vara[...]

Karolina Anderson har gjort en 20-Ärig jobbresa pÄ telekomföretaget 3. Sedan 2022 arbetar hon som hÀlsostrateg för kundserviceorganisationen. Karolina berÀttar att ett av företagets strategiska mÄl Àr att ha den bÀsta kundservicen i branschen genom att satsa pÄ medarbetarna. Niklas undrar vad 3 gör annorlunda och Karolina berÀttar om vad[...]